fredag 17 juni 2011

Liten Tripp

Igår tog vi en liten tur ner till Lilla stadens centrum och skulle göra ett återbesök hos Anna för min del så vi stannde till och köpte med oss en fin Dahlia som Julia överräckte med raka armar och sa:
- Tack föj jäjpen mä jijjasystej!
Anna blev jätteglad och vi pratade igenom förlossningen och nu tiden efter, prover togs och det var ju inte tipp topp.
Har visst på ynka pynka gränsen till blodbrist.
118, gränsen går vid 120 så nu måste jag äta järntabletter för att få bukt med det.
Beror troligen på att jag blödat så mycket och länge.
Den obligatoriska leken i väntrummet fick ske även igår för då var två barn till där vars mamma var inne hos en annan barnmorska och hepps så satt jag med en barnaskara om tre och läste sagor för lyssnande öron.
Jaja, man ska ju hjälpa sina "med-mammor" :-)


Lite lek med S och E.


- vad hände däj botta?


Jag lovar, vi städade upp kaoset efter oss....


På vägen hem stannade vi till och köpte jordgubbar på torget och missade bussen och fick vänta en stund på nästa så då mumsade vi kex på en bänk i skuggan.

Idag strilar regnet ner, Jonas ska på aktivitet med Peab ikväll, den årliga Peab Fotbollen, som vi skulle med på men eftersom det var så många lag som skulle spela så skulle det bli dunder sent och med tanke på vädret är jag glad att vi ska stanna hemma, gräsänklingar till trots men vi ska nog kunna mysa till det denna fredag.

Imorgon lördag har vi ju planer att åka till Borås Djurpark om vädret bjuder på annat än regn men vi talar inte om det för Julia ännu ifall vi måste ställa in.

Nu ska jag ta tag i dagen ihop med mina två fina tjejer.
Måla med vattenfärger och baka muffins står på schemat, och mysa med Emil I Lönneberga på tv ikväll.

Kram Maja

Ps, invigde mina mors-dags-skor igår och dom var så så så sköna!

Inga kommentarer: