onsdag 1 juni 2011

Liten Utflykt






Så hade vi då vår lilla utflykt med stopp på Östra Sjukhuset för att sedan vidare färdas mot Göteborg City. Bussresan gick strålande, så otroligt smidigt.
Vi har väldigt lätta barn att ha med, Julia är van, hon är inte van vid något annat skulle man kunna säga, sedan dag ett har vi alltid alltid inkluderat henne, aldrig tänk att barnen inte kan följa med, utan gett plats för dom och anpassat oss efter situationen.
Så, att ha med Julia, och nu också Alice, är en härlig upplevelse utan stress men med många härliga skratt och goda pussar och ömhet.

Kontrollen av mig var ju mindre rolig men hur kul är det på en skala att återigen hoppa upp i den där stolen och bli undersökt enligt konstens alla regler.
Det känns som jag gjort det så ofta att det borde räcka och så vet jag att jag har flera undersökningar kvar inom kort.
Blödningen fanns men var under kontroll.
Livmodern var hel och fin och inga hinnrester efter moderkakan syntes nu och inga stora blodpölar inuti så jag slipper skrapning och medicin och ska istället låta det blöda ut i egen takt.


Mina fina barn!

När vi var klara tog vi spårvagnen mot city där vi en snabbis skulle ha lunchdate med Annakarin och lilla Emilia innan dom inom en timma var tvugna att ta bussen för att hämta på dagis, men vi hann med stor bulle för Julia (och yougurt och sedan halv smörgås och banan)


Jag och mina tjejer...


Mamma Annakarin och jag festade loss på stor härlig smörgås och kaffe...


En alldeles nyvaken Emilia med jordens mest fantastiska hår!
Julia kunde inte få nog av att vara i närheten.



Hon uppskattar ju mer barn i Emilias ålder och uppåt, än sin lillasyster, hon kan ju inte leka än.
Julia brukar fråga:
- Näj bjij hon stöjje? Kan hon jeka i sanjådan me mig då?


När Annakarin och Emilia gått satt vi kvar och njöt av det sista av bullen...

Sen hade vi två timmars shopping framör oss.
Alice sov i matkoma, och Julia slocknade hon också efter fem minuter i vagnen.
- Mamma, kan du sänka mig, ja vijj vija (vila)?

Så, jag fick spatsera i godan ro med mina sovande barn och shoppade upp alla tillgodokvitton och presentkort jag hade på Lindex och Hm.

Det blev 2 tights åt Julia, en fin trikå-klänning åt Alice, flipflop i läder plus ett linne åt mig, 1 liter såpbubblor till barnen och allt för den stora summan av 57 kronor.


Halv fyra var det ju dags att möta upp Jonas vid banken och träffa våran bankman för att öppna sparkonto åt Alice då hon fått startkapital av både min mor och Dennis samt min far.


Medan jag ammade Alice satt Julia och fikade lite mellanmål i vagnen..


Sen när Jonas kom fick hon gå ur den och underhöll alla receptions-damerna den kvart vi fick vänta på att få träffa Edin.

Det känns i hela kroppen när vi varit i väg en hel dag som igår så den tänkta turen till Öppna Förskolan idag får vänta en vecka, dessutom steker solen utomhus så då passar vi på att leka massor i sandlådan och ta ut trehjulingen på gården.
Sol är till för att njutas och som Julia utbrast imorse:
- Det äj ju så häjit vädej ute idag mamma, sej du de?!?!!!


Alice lilla trikåklänning...tightsen som hör till fick hon dock av farfar och Gunilla när dom var här.


När jag kom hem låg detta paket i posten.
helt nytt set med vita tights och mörkblå trikåklänning åt Alice.
Ett fint fynd för 36 kr på Tradera :-)
Har jag sagt att nätet är fantastiskt?


Uppdaterad klänning, nu är Alice set helt klart.
Lilla klänningen och lilla solhatten.
Fodrade med seersuckerrutor i röd/vitt.

kram Maja


Ps, vissa foton tagna av Ak....

Inga kommentarer: