lördag 11 juni 2011

När solen skiner är vi alltid ute


Så kom den till slt.
Den härliga solen igår.
Och ut gick vi fort som ögat.
Julia skulle ta på sig sina skor själv som alltid, hon brukar fråga:
- Äj de häj jätt?
Ang vilken fot...
Igår var det inte rätt så jag sa att testa att ta skorna på den andra foten.
Tydligen orkade hon inte det för jag fick svaret:
- Nä, de häj ÄJ jätt, de bjij pejfekt ejje huj?
- Självklart, tycker du det så...


Ni ser, man anar att det är clownfötter, en åt var håll...

Vi hoppade massa studsmatta och blåste bubblor, det var superroligt för vi fick iväg så många hela tiden att hela himmlen blev full.

Detta med att vilja döda alla småkryp har dock inte minskat.
Igår hittade hon en halvdöd fluga på sitt vita bord.
Och med något lystet i blicken fick hon fart i benen.
- Måtte hämta fjujsmäjjan...
Och så sprang hon och hämtade den.
- Måte dööööööda fjugan!
Och så slog hon.
- Ha, däj fick ja dij!!
- Schas sa ja, schas!

Jag lovar, jag är aldrig så barbarisk i mitt flugfä-dödande och inte inför barnen men tydligen snappas det upp iallafall.

Vattenpölar är skojsigt, det vet vi...
Det tyckte ju jag med och det tycker jag säkert ännu om jag hade testat.
Det blev en stor vattenpöl när jag torkade av borden på altanen och vipps var Fröken Plask Barfota framme.
- Pjassssk mamma. Vet du mamma, dä äj supej svåt att jåta bji att pjaska i pöjajna.
- Ja tyckej de äj så jojit!



Pappa Jonas kom hem och då smet jag en timma efter att ha tankat Alice full, till Kvantum för veckohandlingen men det var tydligen fler som tänkt samma sak.

Ovan ser ni den nya baddräkt jag köpte åt Julia.
Rena Fyndet för 51 kronor.
Fin färg, bra kvalite och inte prinsessig eller Hello Kittig någonstans.
Den ska hon få i paket idag, mycket roligare, tillsammans med gatukritor så hon kan måla lite på våran stenmur medan jag målar en bänk som Jonas snickrat.
(ni minns den L-formade jag beställde...)

Jonas står ju just nu och monterar bänkskivor och konsoller i mitt och barnens hobbyrum, jag har rumsterat om i blomlådor och dragit ogräs och barnen, ja dom sover...

Kram Maja

Inga kommentarer: