onsdag 15 juni 2011

Onsdag

Sitter och  lyssnar på tjejernas olika ljud.
Alice har lite magknip så hon stånkar lite i sömnen och Julia mumlar innifrån sitt rum.
Ska snart väcka den ena för frukost då vi idag återigen ska åka till sjukhuset med Alice för att träffa sjukgymnasten.
Har ännu en natt sovit med Julia, på hennes arm.
Runt fem kom hon intassande.
- Mamma..mamma....gonattsångejna haj sjutat.
( Hon har börjat få lyssna på godnattvisor när hon ska somna in efter sagoläsningen)
- Jag vet det...
- Vijj du komma och sova hos mig?
- Kom så går vi till din säng innan lillasyster vaknar.
- Vijj du sova hos mig?
- Det kan jag göra, jag kan ligga hos dig tills du somnar igen.
- Åh jäna. Kom och jijj häj på min ajm, de äj mysit.

:-)
Det tog en halvtimma sen sov hon och jag kunde tassa in till oss och sova vidare.
Fast då vaknade Alice...
Jaja, nångång ska väl jag också få sova några timmar i sträck.
Kram Maja

Inga kommentarer: