lördag 4 juni 2011

Vilket Minne!

Att vår dotter, den stora, har minne som en elefant, det har vi redan listat ut.
Men detta blev jag otroligt imponerad utav.
Så här, pappa Jonas har idag åkt till Norrköping i två dagar.
Nu när Julia skulle nattas så pratade vi om dagen som varit och om den varit bra osv.
- Vat ska vi åka mamma?
- Nej, vi ska ju inte åka någonstans Julia, det är pappa som åkte till Norrköping idag.
- Men, däj boj ju fajmoj.
- Ja det gör hon, han ska ju krama farmor från dig, precis som du ville.
- Ska jag bejätta en histojia?
- Ja..?
- Hos fajmoj i hennes jum...på hennes säng, däj jäg ett paket tijj mig..
- Menar du här i bäddsoffan?
- Näää, i fajmos jum, i nojjköping, däj jåg ett paket tijj mig.
- Menar du när vi var där och hälsade på?
- Ja de menaj ja.
- Vad var det i det paketet, minns du?
- Mmm, de vaj Pippi, Hejj Nijsson och Jijja Gubben.


Helt fantastiskt om ni frågar mig.
För det är så att allt stämmer.
Farmor bor i Norrköping, och när vi var där för fleeeeera månader sedan så låg det verkligen ett paket på hennes säng i hennes rum och i det paketet så fick ju Julia sina Pippi figurer...
Och det om "histojia".
När hon vill säga något hon kommit på, då säger hon:
- Fåj ja fjåga en sak?
Men när hon egentligen ska säga: Ska jag berätta en sak, så säger hon:
- Jag ska bejätta en histojia...
En fantastisk liten filur är hon som styr och ställer och babblar så mina öron ibland faller av.

kram Maja

Inga kommentarer: