fredag 10 juni 2011

Torsdag i regnet.

Vilket trist väder vi hade hos oss igår, men vi bjöd in rara grannen Cia på fika på eftermddagen så vi fick lite roligt sällskap.
Alice sov som en stock i hennes famn medan Julia stojjade runt och busade som sig bör efter att ha tryckt i sig fyra stycken chokladkex.
Sova ute kunde hon iallafall göra på vilan, fick stå under tak i vagnen och somnade gott medan medan regnet smattrade mot regnskyddet.
När Cia gick smet busungen ut barfota och hoppade i alla vattenpölar och på studsmattan så håret krullade sig och hon var både lerig och lycklig :-)
Härlig kombo som gjorde att hon bars direkt in i badbaljan för värme och skrubb.

Nattningen mol allena utan Jonas hemma gick över förväntan.
Julia fick tyvär utstå att vi blev avbrutna i sagoberättandet två gånger då Alice, som jag ändå tankat full i förebyggande syfte, just för att "slippa" bli avbrutna, för Julias skull, men hon tappade istället nappen och tyckte inte alls om läget.
Till slut kunde jag avsluta sagoläsandet och omstoppandet så Julia fick mig för sig själv lite.
Dock kom hon smygande två gånger så jag fick bära tillbaka henne men klockan åtta hade hon somnat och nu med nattens facit i hand kan jag meddela att nej, hon har inte vaknat en enda gång.
Eller, hon vaknade när jag gick in kl tre och la på henne det tjockare täcket men somnade om efter lite vaggsång....
Sen kom hon smygande vid sju och fick komma och lägga sig i min säng.
- Mamma, ja äjskaj dig, kan vi kjamas jite?
Och så låg jag där med hennes knubbiga armar om halsen, ihoptryckt med pricken och snutten tills hon tröttnade på att snooza och ville vi skulle göra frukost.

Fredag och ännu verkar inte vädret ha bestämt sig för om det ska regna eller om molnen ska skingras så vi får väl se om det blir geggamojja-hopp eller solskenshopp i eftermiddag.

Kram Maja

Inga kommentarer: