tisdag 19 juli 2011

Ännu en med sol.

Kristian...ser nästan lite redo ut :-)

Härliga tisdag som idag, även idag, bjöd på strålande sol och härligt besök av vännerna Louise och Kristian.
Dom hade med sig en stor härlig nalle från Jabadabado, (på bilden) mammas favorit-barn-leksaks-märke, till Alice och ett fantastiskt fint förstoringsglas till storasyster Julia.
Hon som älskar att gå runt med förstoringsglas, kunde ju inte bli mer rätt än så.


Kristian fick ta Alice när jag tog fram nybakade sirapslimpor med smör och ost och bullar och jitterbuggare.
Jonas tycker jag är en feeder, men jag tycker bara om att baka och att man äter upp det jag bakar.


Julia gick runt och tittade på blommor och gräs och morötterna i landet, fiskade upp en skalbagge ur poolen med flugsmällan...


Det var ett bra förstoringsglas det där, kasnke borde låna det och se om jag fått ännu flera rynkor på onsdag nästa vecka...


Julia, som idag ville ha pippiflätor, så det ordnades, men det var svårt att få till det med ståltråd så att dom skulle stå rakt ut.
Men fina snälla Julia försäkrade mig om att:
- De jöj inget mamma, ja kjajaj mig ändå, utan tjåd.


Vi gillar att sätta gäster i arbete :-)
Jag solade benen och Louise fick vagga Alice till söms.


Några timmar går fort när man har roligt och när dom åkt blev det lite Twister-Spel i poolen.
Den har ju ett inbyggt spel, mycket roligt.


Den som först ramlar förlorar ju, och plusset i kanten för vinnaren är ju att förloraren blir blöt.

Kvällen avslutades med grill och förvarings-sitt-bänks-målning/Lackning.
Imorgon kan den invigas.
Får nog ta fram champangen.

Kram Maja

Inga kommentarer: