tisdag 19 juli 2011

Våran Picasso.


Julias målarhörna i vårt nya hobbyrum.

På måndag blir Julia tre.
Bara det är i sig galet.


Detta är en utav flera presenter ifrån oss.


Ett eget målarstativ.
Som Jonas ritat och byggt efter en modell jag såg i en butik.
Detta är stabilt, stadigt, perfekt till barn.
Idag lade jag sista lagret färg på den och jag blir glad i hela kroppen av att veta hur glad hon kommer bli på måndag, när vi går ner och där står detta, med en stor rosett på sig, och är bara till henne.


Färgen har jag hällt i vanliga förbrukade barnmatsburkar med matchande lock.
Penslar Panduro.
En pensel till varje färg så några fler ska köpas.


Jag tror vi har så vi klarar oss...ett tag :-)

Vi fick ju massa färg av farfar, varje flaska rymmer 05 L.
Pappren är styvare kartong med blank yta.
Perfekt att måla på och så får hon hänga upp dom i sitt galleri på vajertråden på väggen.
(Översta fotot)
Barnkonst ska uppmuntras!

/Maja

2 kommentarer:

Sara sa...

Fantastiskt bra! Man blir väldigt inspirerad! För min del tror jag vi målar Ikea-stativet vit istället för att ge mig på egenbygge. Verkligen fint, vet du var färgerna är köpta?

Mamma Maja sa...

Tack! :-)

Dessa färger är köpta på LEk OCH LÄR....men där kan bara folk inom förskola/skola köpa...
(ej privatpersoner alltså)

Panduro säljer snarlika för 89 kr flaskan. (tokdyrt, men dom ÄR bra och man slipper trixa och kladda med vatten...)

/Maja