onsdag 20 juli 2011

Sandlådan fylld.


Fint väder och frukost på solig altan kl 09.
Min rygg är tokigt pajj då jag sovit i Julias säng några timmar på morgonkvisten.
Eftersom vädret var så toppen lånade Jonas grannens släpkärra och åkte till Allt Om Mark på Hissingen och köpte en Big Bag med sandlådesand.
900 kg sand har han , och Julia, sedan skyfflat och gått med skottkärra, till sandlådan sm nu är härligt full.


Julia hade ansvaret att kratta, vilket hon tog på största allvar...


Tills hon tyckte att bebisleksakerna jag tagit upp från källaren till alice, var mycket roligare.
Speciellt denna Tummen boken.


Så pappa J fick skotta sand själv.
Men nu är hela sandlådan fylld, 900 kg ny fin sandlådesand.

Och hela eftermiddagen hade vi grannarna Daniel och Kristin här, med sina fyra fina pojkar.
Isodor, Ossian och så 1,5 åriga tvillingarna Sid och Sindre.
Härligt kaos med nybakade bullar, kaffe och saft.
Julia som slängde av sig till nakenfis och poolen som fylldes och sprutade vattenfall.
Två blöta små pojkar och massa härliga prat och skratt.
Precis som en härlig sommar onsdag ska vara.

Imorgon ska jag och Alice iväg på en egen liten tripp.
Dags för 3 månaders kontroll och vaccinering med bla Prevenar.
Hua, en spruta i varje lår.

Kramar Maja

ps...jag har fått oki på mitt nya projekt här hemma. Att måla alla foder på huset vita.
Ska visst bara övervinna höjdskräcken om jag ska upp vid taket och måla, hua!

ps II...Kan ju tipsa om vart vi köpte sandlådesanden.
Allt Om Mark skulle, för en BigBag som tar en skopa, ca 900 kg- 1 kubik, ha 425 kr.
När vi ringde till en mera lokal trädgårdsentrepenör,
Grimgården, skulle dom för 700 kg, exkl BigBag, ha 1200 kr. Så, det lönar sig att ringa runt, även på sådana "banala" saker som sand.



Inga kommentarer: