tisdag 12 juli 2011

Måndag gör jag ingenting...

Fel fel fel..
Igår måndag var en sån där: Fixa-allt-efter-att-ha-varit-borta-några-dagar dag.
Det skulle packas upp, tvättas för fulla muggar, kela med Simon, skälla på Simon för han sovit i Alice säng när vi varit borta, få in allt i skåpen, Jonas fixade med Julias fina fina målarstativ han bygger till hennes födelsedag.
Julia ooch jag åkte till Ica och fyllde upp kylskåpet och vi var en sväng nere vid sjön och badade och åt bulle.
En sån dag alltså.
En helt vanlig, komma-hem-dag.

Idag tisdag tillbringade vi halva dagen i Alingsås.
Jag skulle vara och ta nya cellprover eftersom det inte gjorts då jag varit gravid.
Svaren kommer i augusti men jag hoppas det inte blivit som förra gången.
Åkte till Öb och shoppade, tog hämtmat på vägen hem och har tillbringat resten av den väldigt blåsiga dagen med att fixa olika projekt, tvätta ännu mera och pö om pö få ner saker från arbetsrummet till hobbyrummet så jag och julia kan flytta in där...
Jonas har fixat ännu mera med målarstativet och eftersom vi köpte lite leksaker åt Julia på Öb i present, bla en hushålls assistent/vispmaskin i Bosch barnserie till henne, plus att vi har arbetsbyxorna jag köpte och lite annat smått till målarstativet så känns den här födelsedagen extra upprymd.
Hon kommer bli så himla nöjd, jag bara vet det, det här passar henne perfekt!

Imorgon ska Alice och jag till sjukgymnasten på Drottning Silvias igen och eftermiddagen får vi se vad den frambringar. Vi fyndade en ny kul pool med Twister-spel på Öb så kasnke kan vi inviga den med Julia imorgon. Man förenar badmed lek om siffror och färger. Himmel så pedagogiskt, me like.

Kram, Maja

Inga kommentarer: