torsdag 21 juli 2011

Hon växer så det knakar.

Dagen D för Alice 3 månaders kontroll med vägning,mätning, lite koll hur det går och framför allt, vaccinationsdags.
AjAjAj...
Innan det var dags för Bvc besök tog Liten och jag bilen, satte på Teddybjörnen Fredriksson och åkte till Colorama där jag köpte Demidekk färg till fodren, samma nyans som huset.
Här ska det målas...
Men herregud, den dagen vi ska måla hela huset blir vi ruinerade.
En tio liters = 1800 kr.
Denna 3 liter som jag nöjde mig med idag gick loss på 800 små riksdaler.
Som fångat....inte.
En Kulen nattnatt på stereon och vi for vidare till Bvc.
Alice sken som en sol och jollrade glatt när Magdalena skulle titta och kolla och veta status på nacke huvud och nyckeben.
Och hon växer, jisses så det knakar.
Vikt: 6340 gram.
62 cm lång ganska exakt och huvudet 39,5.
I snitt växer hon 1 cm i veckan just nu.
Jonas tror hon blir 170 som vuxen, men med oss två pyttedvärgar till föräldrar kommer nog tillväxten stanna upp där runt 165 nånstans.
(Jag = 162....Jonas = 178,5....Observera att han poängterade den där halvan vilket jag uteslöt för egen del)

Nåja, allt frid och fröjd.
Dags för sprutan, förlåt, sprutor-na. Plural.
En i varje lår.
Tur dom är lite mulliga gulliga.
Vanliga vaccinet var oki, då bara gallskrek hon en pyttestund och tittade på mig som JAg var den elakaste på jorden.
Prevenar vaccinet, det kändes.
Jag har fortfarande lock för örat tror jag, och hennes min, hjälp, så arg hon var, så ilsk, och jag blev inte förlåten i första taget, men sen, med lite ammning som tröst som snuttade hon gott och jag var nog lite bra ändå.
Nästa besök är den 23 aug, ska bli spännande!

Kram Maja

Uppdatering av händelser at home idag:
Jonas har äntligen satt klart alla räcken på stora altanen.
Röjt i sin del av hobbyrummet.
Letat fram terrassvärmaren och bockat till den från förra året tillknycklade toppen.
Julia har lekt nästintill hela långa dagen i sin sandlåda, härligt med massa sand..dock ej på köksgolvet, hm..
Jag har satt upp nya sovrumsgardiner, bakat ännu en sats kanelbullar till kalaset, eftersom dom jag bakade igår åt vi upp igår när grannen var över på fika :-)
Bakat Franska våfflor och varit med Alice och handlat.
En lite slö dag :-)
/Maja

Inga kommentarer: