onsdag 6 juli 2011

Terapi.

Köket.
Herregud så vitt.
Krispigt.
Var är mina solglasögon.
Verkligen, dom behövs, eller behövdes.
Innan vi vande oss.
Vid det vita och ljusa.
Som att komma in på ljusterapi.
Man vaknade liksom till.
Som att få en kalldusch.
Taket liksom sköt i höjden och rummet blev om möjligt ännu större och rymligare.
Nu undrar jag varför jag inte målade det vitt, i höstas, när jag målade det grått.
Troligen för att grått var den enda färgen vi hade hemma då och som vanligt ska saker ske nu, helst igår.
När jag pysslar.
Eller får en idé.
En sån där missbrukare är jag.
Färgmissbrukare.
Erkänner.
Men även Jonas erkänner nog att en del av mina konstiga infall faktiskt är bra :-)
Som när jag häromdagen uppfann godiskakorna.
Mördegskakor, rullade i lakristströssel och i dom hade julia och jag tryckt ner Drage Ägg.
Mums för magen.
Godnatt.
Maja

1 kommentar:

Malin sa...

Hej Maja!
Saknar ditt flitiga bloggande, har du fastnat med fingrarna i en målarburk? =) Hoppas allt är bra med er och att ni njuter av sommaren!
Kram Malin