söndag 31 juli 2011

Kalas hos Bror

Födelsedagsbarnet

Lillebror fyller ju egentligen 30 idag, men igår lördag for vi till Skövde för kalas.


Min storebror kom som en överaskning på nya motorcykeln och fick testa ihopsnickrade, av lillebror, ljugarbänken ihop med Lottas fina föräldrar Olle och Inger.


Kalasklädda Alice, numera är dock hatten för liten som synes :-)



Julia på pappa J's axlar beundrandes storebrors nya motorcykel, lite mer customhoj än dom andra.


- Hm,,,

Storebror och Lillebror.


Bonus-Dennis och Olle.
Tror nog att dom är lite hoj sugna :-)


Självklart skulle syster och bror upp och testa.
För protokollets skull skall påpekas att ja, jag har kört motorcykel, i min ungdoms glada dagar.
Utan kort dock....
Fast inte så där vilt som mina bröder.

Vi bjöds på goda grillade cevapper, pastasallad och härligt vitlöksbröd och självklart blev det sång och på
ett Fyrfaldigt Leve klämde Julia i med sina
- Hujjaaaaa Hujjjaaaa Hujjaaaaaaaaaa!!!!
Och så obligatoriska applåden.
Henne skulle man ha med sig i kyrkan på bröllop, för varför får man inte klappa händerna och tjoa som en galning när någon precis gift sig???


Till fika dukades det upp med denna FANTASTISKA marängtårtan a´la Leila.
Åh god chokladmarräng, och så en väldig massa kakor på det.



Lotta och rara pappa Olle.
Som avslöjade att han har ett helt garage fullt med plåtburkar!
För er som känner mig väl vet ni varför detta gör mig helt begaistrad.
Det är ju nästan det enda jag letar efter på loppisar.
Gamla fina, slitna, nötta, bevarade plåtburkar.


Mormor och Alice.


Fina lilla knyttet.


På bror och Lottas altan fanns en hängmatta som Julia och jag snabbt invigde med lite bokläsning och gung.
Hängmatta är ju så härligt skönt.
Fundrar på om vi ska skaffa en på ställning då vi helt och hållet saknar träd.


Fina Julia som verkligen tyckte om det där med hängmatta.


Presentöppning och ballongblåsning.
- Kan du bjåsa Dennis?


Och som han fick blåsa stackaren :-)


Sen släppte han ballongen så den for iväg med en prutt, det var roligt tyckte fröken.


En syn vi nog inte sett så ofta, iallafall inte i min familj.
Min storebror leker...
Med gamla leksaker från vi var små, ihop med Julia.


Julia och jag hade byggt några tåg av klossarna med tryckknappar.
När Ricki sedan skulle bygga på dom lite mer rättade Julia honom å det bestämdaste.
- Mamma haj ju jedan byggit tåg...


Med bland dom där sakerna fanns ju det gamla traditionella fischerprice och då en motorcykel med en förare i cowbojhatt.
Julia till Riki.
- Jicki, du ska också söpa en cojbojhatt? Som den häj gubben haj?
Sen resonerade hon mer med sig själv än med Ricki om att jo, det vore nog bra.


Lite senare på kvällen, strax före vi skulle åka hem och Markus kompisar skulle komma för mera fartfyllt firande så kom dom, och hade med sig en fin present.
Ett verktygsskåp!
Hans ögon tindrade....


Vid halv åtta satte vi oss i bilen för färd mot småstaden, Julia läste Bamse....


Och Alice fick jag till slut underhålla med en pet-flaska med vatten som skvalpade.
20 minuter hemifrån ville Alice verkligen inte åka bil längre men Julia var superduktig trots trötthet och lite hunger.


Trötta Fina Julia...
Som pratar om att ge sina nappar till Lisebergs kaninerna i vinter.
Fast så snart hon sagt det så ångrar hon sig.
Vi har ingen brådska.

Kram Maja

Inga kommentarer: