måndag 18 juli 2011

En treåring filosoferar

Vi är nu i den perioden.
S n o p p och s n i p p a perioden.
Scen:
Julia har kagt sig för natten och säger till Jonas.
- Pappa , kan ja få en sed (sked) snäjja?
- Vad ska du med den till, du ska sova.
- Ja ska ha den i min s n i p p a.
-?!?

Hon får naturligtvis ingen sked.
När jag sedan går in för att natta frågar jag varför hon behövde en sked..
- Jag ska ha den i min s n i p p a.
- Du ska inte ha några saker i din s n i p p a julia.
- Ja ska jaga (laga) den. De äj bin i min s n i p p a.
- Du har väl inga bin i din S och du ska inte stoppa något i den för att laga.
- Smujfajna då...dom kan jaga den?
(Smurfarna då, dom kan laga den?)
 Herregud, ja så nu är vi i DEN perioden...

1 kommentar:

Malin sa...

Hahaha! Thea tycker också den är intressant nu, önskar jag hade vetat vad som snurrade runt i hennes tankar också =) Min Julia tycker jag är knäpp när jag säger att "den kan du pilla på på toa eller på ditt rum" (alltså när Thea pillar haha) men man vill ju inte hämma henne och säga att man inte får pilla.
Smart att inte skriva på bloggen när ni åkte bort, så långt tänker jag sällan haha.
Kram och hoppas solen håller sig framme hos er!