tisdag 1 mars 2011

Helgen

Världens Finaste.

I fredags kom Julias farmor körande från Norrköping för att vara hos oss i helgen.
Som vanligt fick lilla fröken en massa fina saker.
Strumpor och strumpbyxor, en ny pyjamas, böcker mm.



Farmor och Julia leker alltid massor.
Det byggs med lego, dom läser, dom myser och här lär farmor Julia en handramsa.
Och ja, kockmössan skulle vara på, frökens egna beslut.

Ni ska ju dock inte tro att legot får byggas hur som helst, den bestämda lilla fröken domderar minsann när det kommer till klossar och tillbehör.

- Den ska vaja däj fajmoj....

I lördags skulle vi ju ha ett litet Minikalas för pappa Jonas som idag fyller år.
Julias mormor, Dennis och morbror Martin kom från Götene, morbror Markus och hans Lotta skulle också kommit men precis som oss så renoverar dom massor och har bara helgerna för detta så dom får vi träffa en annan helg.


Pappa J försökte föreviga mormor, Julia och farmor på kort.....

Muntra Ligan

.....och det gick väl si så där....

Mamma Mu, jag alltså, hade iallafall ordnat några skink/fetaost och brieost pajer, grönsallad och så till efterrätt den här goda Pinociotårtan, kokoskaka, hallongrottor, äpplegifflar och chokladbröd.
Allt med eminenthjälp utan Julia såklart.


Jag satsade dock på att alla-gör-sin-egen-tårtbit.
Ni vet ju hur det är, en del vill ha mycket grädde, en del ingen alls, en del vill ha massor av frukt, en del vll inte ha någon alls eller bara lagom mycket.
Så här fanns alla sånna tillbehör i mina favoritskålar....

Men rätt som det var inna kaffe & tårta skulle serveras så var det vääääääldigt tyst i allrummet.
Och Julia var borta....


Jaha..där var hon. Undrar vad hon gjorde.
Pappa J frågade.
- Vad gör du Julia?
- Smakaj tåta jöj ja :-)

Och det hade hon :-)
Hon hade norpat dom goda bokstäverna vi gjort av smöt mjölkchoklad.
(det enda i godisväg hon får äta)

Påkommen med händerna i kakburken så att säga....

Tårt-Dax!



Jag vet, jag ska skicka Jonas på fotokurs, någon som har något bra förslag på bra?


Morgonmys.

Söndagen och Bollibompa-mys med farmor efter frukosten.

Efter lunch och fika och vila så åkte farmor hem mot Norrköping igen och jag tillbringade resten av dagen nere i förrådet där jag slängde, slängde, slängde och röjde bland gamla leksaker, mina gamla leksaker och massa skräp,till helgen kommer förhoppningsvis en container så vi kan slänga allt allt allt som bara ligger och dräller.
Som en vårstädning, Härligt!

Kram Maja

Inga kommentarer: