måndag 21 mars 2011

Mitt Lilla Vår-projekt....

Jag älskar projekt, det kan knappast ha gått någon förbi.
Jag är inte heller någon som tycker, tror eller känner att barn, oavsett antal, är något som hindrar mig i några utföranden av alla små ideér jag har och får.
Julia är ju van att vara med och hjälpa till med det hon kan.

Vårt lilla, men praktiska skafferi, beläget i anslutning till köket och gamla köksingången...
Där vi provisorisk redan första dagen i nya huset satte upp hyllplan och målade och Jonas la in spillbitarna från det gamla valnötsgolvet vi haft i lägenheten.
Allt för att det skulle bli provisoriskt fräscht och funktionellt.
(det var bara ett tomt rum när vi flyttade in...)
och Det där skafferiet är toppen att ha!

Men, som älskare av Ordning & Reda faller jag pladask när jag läser Hildas skafferi-förvandling!
Åh, vilken ordning, med små enkla medel dessutom som Lätt kan fixas trots både ett och två barn hemma under våren.

Så, detta ska bli mitt egna Vårprojekt.
Att ta ut alla hyllplan, måla alla vita, sätta upp någon fin billig tapet och så organisera så alla (läs: sambon) hittar.....  :-)

Jonas, han har ju ett eget litet Vårprojekt han vill lägga lite vårsolstimmar på, vilket han gärna får.
Att lägga lite altan på baksidan, där vid gamla köksingången, för att denna sommaren kunna njuta sommarsol och frukost i solsken.
Det skulle ju bli gjort förra våren, men då fick vi lägga energi, tid och pengar på stora altanen, då den gamla totalt rasade utav vinterns snö-tyngd...
Men snart infaller ju Jonas tio lediga dagar, när lillasyster kommer, idag är det faktikst exakt 30 dagar till beräknad ankomst, håller hon jämna steg med Storasyster Julia så ska vi nog bara räkna med 23 dagar...

Kram Maja

1 kommentar:

Hildas hem - Sofia sa...

Nej, tvärtom Maja jag blir jätteglad att jag kunde inspirera dig och blir smickrad av att du ville länka till mig :)

Stort lycka till med ditt skafferiprojekt! Det är verkligen kul att pyssla med skafferiet :)

Ha en härlig måndag!
Kram Sofia