söndag 13 mars 2011

Redo med verktygen.




Lördag och förutom en tur till Stora Loppisen i Jonsered så inköptes även lite byggmaterial till hobbyrummets färdigställande. 
Mycket kvar...


Pappa J och Julia hade dessutom uppdraget att skruva ihop lillasysters spjälsäng, Julias gamla, så att jag kan spraya den med lite fräsch färg då den blivit lite skavd efter flytt och barntänder.
Under tiden skruvade jag upp alla nya gardinstängerna i sovrum och vardagsrum.
Ett helsike när taket är olika högt vid varje fönster och pedanten i mig vill ha millimeternoga sprikraka stänger.


Dom skruvade och skruvade och sängen är nu ihopsatt och står redo för ett lager färg i gillestugan, alias Mamma Majas målarstuga :-)

På eftermiddagen fick dessutom Julia vara med pappa J i hobbyrummet och bygga och snickra!
Lycka!!
Iförd o-ömma kläder, hörselskydd och en riktig hammare fick hon slå i spik och vara hantlangare när Jonas förberedde för saker i den uppreglade väggen där nere.
Mitt i allt deras bygge kom jag ner med lite nybakade kakor och fika mitt i byggdammet.
Julia stolt och glad snickare!

Gissa om lilla fröken somnade på två röda sekunder vid sjutiden sen...
Jonas och jag höll oss vakna och tittade på schlagerfinalen där inte rätt låt vann....
Som vanligt alltså.

Kram Maja

Inga kommentarer: