måndag 14 mars 2011

Mina Hantverkare


Det har fixats i blivande arbetsrummet/hobbyrummet på bottenplan igår som ni vet och här kommer lite uppdatering...


Min ena hantverkare, Julia.
Som mätte allt mellan himmel och jord med sin tumstock och sopade upp allt sågspån pappa J skräpade ner.
- Oj så skjäpit de äj pappa, ja fåj städa jite.....


och så blev hon så glad för allt det lilla hon fick vara med att göra, eller spillbitarna hon fick av pappa J...
Här en liten bit efter utsågning av "el-hål" i väggen..


Min andra hantverkare, Pappa J
Som här förbereder för eldragning i väggen....


Medan Julia hamrar lite...igår fick hon slå i spik, alldeles själv!


Man måste ha hörselskydd och handskar när man jobbar...


Och speciellt när det ska sättas upp isolering i väggen...


När jag frågade om det var en fin bräda hon hade fått av pappa fick jag rättelse big time:
- De äj ingen bjäda mamma, de äj en pjanka.
Och med "pjankan" gick hon sen runt, tillsammans med lite plaströr i andra handen...

Tänk så lite som behövs för att få dom små liven att känna sig viktiga och delaktiga, tänk på det!


Efter isolering och kabeldragning var det dags för gipsskivorna...

- Mitt jöj mamma, titta så fiiiint de äj!


Så här långt hann dom igår, nu är det faktikst "bara" spackling som återstår innan jag står redo med penseln, även om man inte tror det, på min och barnens sida...
För så snart spacklingen är gjord kan jag måla väggarna...
Och då är vi ännu en bit på väg.


Sen ska ju tapet upp på en vägg, fot och tak-lister, dörrkarm och nya dörren, foder runt fönstren och så ska den av Jonas förberedda elen installeras....
Lillebror....blinkblink?!?
(Han är elektriker...)
Och så ska ju strömbrytare och väggkontakter upp.
Lull-Lull helt enkelt.
Det ser ju ut som kriget där nere men det kommer att bli väldans fint!


Medan mina två hantverkare mest höll till nere på bottenplan satt jag med detta...
Klippt till och ska nåla si så där dryga 55 meter tyg..
Ett Jätteroligt jobb...Inte.
56 meter raksöm....jätteinspirerande...Inte.
Men, alla har vi våra sysslor i detta hemmet.

Kram Maja

Inga kommentarer: