måndag 7 mars 2011

Rapport

Måndag och dags för varannan-vecka besöket hos Mvc-Anna.
Bebisen ligger nu med huvudet neråt, vääääldigt långt ned tydligen, det förklarar tyngden och minimal kissblåsa :-)
Jag måste hålla igen i fyra dagar till, sen kan jag få göra vad jag kan för att lillasyster ska komma, det räknas som normal-förlossningen och blir ingen extra tid på BB.
Löprunda kanske :-)

Busstur hem efter blomster och fruktinköp.
Väl hemma gjorde Julia och jag god mellanmål-fika, satte en bröddeg, dammsög hela övervåningen, våttorkade golven så Emilia och Wilmer, som är dom två som mest befinner sig i golvhöjd imorgon, inte dör av smuts-chock under köksbordet.

Julia var så söt, jag gick med stora dammsugaren, hon med sin lilla röda.
Jag gick med golvmoppen den stora, hon rantade efter och gjorde precis samma sak fast med sin lilla.
(och utan vatten såklart)
Några maskiner tvätt har hunnits med och bottenplan har både dammsugits och moppats efter helgens spring in och ut då vi rensade och slängde skräp.
Smutsiga golv så in....

Bilder från helgen kommer, jag lovar, bara det att det är fullt, bloggen alltså, så jag måste ordna det, igen, sen kan jag lägga in bilder, igen...
Som vanligt alltså :-)

Nu sova så vi är laddade inför morgondagens barn-invasion av mamma Jenny, Wilmer och Edwin och så mamma Annakarin med Emilia och Elias.
25 pannkakor finns fö-stekta, det borde vi klara oss på, och så grädde och sylt.
Smaskens, som Julia säger.

/Maja

Inga kommentarer: