torsdag 3 mars 2011

Tycker om...

...jag tycker om tulpaner, härliga vackra enkla tulpaner!!

Vad jag inte tycker om är sparkandet i magen just nu,
Det gör faktiskt, ursäkta vokabulären Förbannat ont.
Det är trångt om platsen där inne, lillasyster flaxar och sparkar med både armar och ben samtidigt, hon har inte fixerat sig ännu vad jag kan känna utan rätt som det är står det ut en hård bula på vänster sida, kan vara huvud, kan vara rumpan, och sen på höger sida.
Och det känns som en valross håller på att snurra runt.
Det är inte det minsta mysigt eller behagligt.
Hon sparkar neråt så det känns som en hand drar tag i kissblåsan, eller som om hon trycker ner en fot hårt i ljumsken, det är styrka i det lilla livet.

Jag får inte sova, för när jag lägger mig, då vaknar hon och så sparkar hon HÅRT i någon timma, och det går INTE att koppla bort eller tänka bort eftersom hennes sparkande och rumsterande ger mig explosionsartad halsbränna, jag tror jag knaprar 5-6 tabletter per natt.

Julia minns jag aldrig så här våldsam, hon "smög" mest runt där inne i magen, lite lojt, mjukt och fint.
Hon var snäll mot sin gamla mamma.
Lillasyster....hon gör ont hon.
Och inte blir det större med plats heller ju mera veckorna går.
På lördag går vi in i vecka 34, och för mig får hon GÄRNA komma nu!

Det tycker ju Julia också, imorse frågade hon
- Kommej jijjasystej ut idag?
- Nej, hon gör nog inte det.
- Ne, hon måste växa stöjje föst tjoj ja.
Och så fick jag snutten och Pricken på magen och en puss på naveln.
Sen visade hon att lillasyster skulle få ligga i famnen (höll upp händerna som en vagga)
men sen att hon skulle klappa henne på armen, och pussa henne på munnen (så fick jag mig en puss) och sen visade hon att lillasyster skulle få vara med huvudet mot Julias hals, så där bröst mot bröst och Julia satt där, med en inte-synlig-lillasyster i famnen  och låtsas-strök henne över ryggen....
- Så ska ja jöja mamma, klappa så mukt...
Rara unge!
Tänk om bråkstaken i magen kunde ha det minsta lilla empati-tänk som Julia har, då hade hon skonat mina revben och inre organ, det görs inte nu....

/Maja

Inga kommentarer: