onsdag 27 februari 2013

Att äntligen ha en visp igen

 
Åh den här vänner.
Den här lilla vita tunga skönheten har hittat hit.
Från det lokala lilla Ica't dessutom.
Fann den igår på hyllan.
Och för lyxiga lågpriset på 249 kronor slog jag liksom bara till.
Tjong så låg den i kundvagnen.
För en elvisp har jag inte haft sedan Julias treårs kalas när det blev kortslutning mellan perkulatorn och den gamla vispen.
Sen vispade jag för hande ett halvår och sen fick jag Kitchen Aiden.
Men vissa gånger behövs visp, med el!

 
Sladdvinda.
Bara en sån sak får mina ögon att lystet glöda.
Sladdvinda.
Ritch, så är sladden borta med ett knapptryck.

 
Och burk för alla tillbehören som inte bara var visp och degkrok utan milkshakestav.
Vi gör förvisso aldrig det men hey, en milkshake stav!
 
 
 
Ja ni ser, vara bara tvungen...

 
Och det bästa.
Stark som en oxe med sin 300 w och snygg och stadig och kraftig som han den där Mikael Samuelsson, gick som en dans att vispa mousser idag.
 

 
 Som krydda på moset matchar den min Kitchen Aid alldeles nåt förträffligt bra om ni frågar mig.
 
Så, löp och köp.
Ica Cook&Eat
249 riksdaler
 
Och nej, detta är inte ett samarbete tillsammans med Ica, bara mn egna fria vilja att älska en köksmaskin som underlättar.
 

Inga kommentarer: