lördag 23 februari 2013

Att ha haft huset fullt

 
I dagarna två har vi haft lekkompisar här.
Så även idag.
Men i torsdags kom My och Maja med mamma Julia och lekte och busade.
Dora-lek byttes ut mot Ronja Rövardotter lek.

 
 

 
Dom lekte sova och födelsedagskalas och barnen turades om att ligga under filten och bli sjungen för.

 
Maja gosade upp sig i schäslongen och bad om välling :-)

 
Sen rusades det runt, Dom stora var Ronja storasyster och Ronja lillasyster och sprang i skogen och såg upp för älven och vildvittror och framförallt grådvärjar.
Ni kan ju gissa vem det var.
Just det.
Alice.
Fast det förstod ju inte hon.
Att den dom sprang ifrån var hon, så hon rusade ju glatt efter och skrek.
Ja, verkligen skrev oavbrutet.
- Maja maja maja.
Och så flaxade hon med armarna och var stålande lycklig.
 
 
 
Sen bäddade dom ner sig på golvet på täcken igen och låg och var födelsedagsbarn.

 
Maja och Julia

 
Även Alice ville ju vara med och la sig korekkt tillrätta och låg och väntade på paket pch tårta och födelsedagssång.

 
-Vad är det för en dag.....
 
Sen blev det lite mellanmål med nybakad sockerkaka och frukt och hepps var klockan halv fem och Julia och skulle åka till frisören med henne när Jonas kom innanför dörren..
 
 
Nästa lekgäng kom ju då igår.
Robin Pontus och mamma Therese, sen kom även mamma Karin och Adam så huset var fullt av barn igen.
Medan alla barnen för det mesta höll till inne i lekrummet och körde rolllekar och annat så satt mammorna vid köksbordet och skrattade käkarna ur led över Stand-up Karins strumpbyxe-skämt och min historia om min tid som ofrillig flintis när jag fick bära peruk och valde en seniorita-singoalla svart hårsvallande man med stora lockar...



 
Det är ju härligt det där med vänner och lekkamrater och huset fullt.
Jag får ofta frågor om hur jag orkar.
Att ofta ha huset fullt, att aktivera och hitta på och leka och finnas och engagera mig och ordna utflykter och lekdagar osv osv.
Men vet ni.
Det är inte jobbigt och inget jag tvingas till.
Det är mina barn det handlar om.
Så det är ett självklart val för mig.
Och ett roligt.
Ibland helt utmattande, men roligt.
 
kram Maja

Inga kommentarer: