torsdag 7 februari 2013

Att ordna med Skattjakt

 
Oki..jag kanske skäämmer bort våra barn.
Men oki...gör det något?
Men nu var det inte ens jag som skämde bort dom utan det var julklappen från morfar till Julia som äntligen blivit av.

 
Vad nu då undrar kanske ni, eller ja det gör ni säkert inte men jag berättar ju ändå.
Såklart.
För Julias julklappspeng hade jag ordnat så det från morfar kom ännu flera dockskåpsmöbler från Lundby serien, som hon själv fått önska sig på bilder men ni vet ju att jag inte gillar det där med att bara ge för att ge rakt upp och ner, och fröken älskar hemliga uppdrag och skattjakter, så en så anordnades naaaaturlich.

 
 
 
Fyra paket skulle hittas och det brändes och inte brändes och gåtor skulle lösas och tricky tricky...

 
Och det var svårt trots att jag begränsat letandet till vardagsrummet....

 
Men till slut, tjoho, fanns alla fyra paketen i hennes ägo..
 
 
 
Åh den där lyckliga lilla goa glada och tacksamma lilla damen...
- Mamma, jag får alltid bara bra presenter.....
Åh....

 
Hon fick leksaker till dockhusbarnen

 
En matsalsmöbel med bord klädda stolar och matta

 
 
-Åh mamma bebisen som jag önskat...och han har en egen nalle....och skötbord.....och säng...
 
 
Och så teve paketet.
När jag hade dockskåp var det tjockteve mini på två stålben.
Nu är det platt teve som gäller, även för dockhusfamiljer.
Dessutom fick hon med en rund vit (naturligtvis) rya matta, liten katt och två klädda snurr ftöljer..
Det är tur att dockhuset har tre våningar och sex rum....
 
 
 
Swisch sa det och så såg jag inte röken av den ungen mer den dagen.
Det möblerades om....flera gånger..och lagades mat, då hon även fått kastruller, skålar och en grötslev.
Ni kan ju själva gissa hur mycket gröt den där familjen med sin lilla bebis fått äta i dagarnar två.
Massor.
Mer än massor.

 
Och pappan han ömsom sitter i teve fåtöljen eller vid matbordet eller ligger raklång i sängen.
Inga jämförelse görs, inga alls..
*fniss*
 
Tusen tack kära morfar säger vi för den fina julklappen!
Den uppskattades, jädrar i min lilla låda vad det uppskattades.
 
Kram
Maja

 

 

Inga kommentarer: