söndag 17 februari 2013

Att ha haft en Hjärtans Dag

 
Att ha firat Hjärtans Dagen, eller Kärleksdagen som Julia säger.
I torsdags.
Där jag smög upp och gjorde hjärtansmörgåsar och annat gott.
Där vi klädde iss i kärlekskläder (Röda) och körde hela registret med älvdans och trolleri för mamman i köket, litet födelsedagskalas för bebishunden som Julia döpt till Alice för det är det finaste hon kom på (Gaaaah så sött!)

 
En förväntansfull tjej denna hjärtans dagen.

 
 
 
Där vi förberedda med hjärtans-små-bakelser till pappan i huset skulle komma hem, han som inte är så förtjust i bakverk av det gräddigare slaget
(Och ja, så bor han med mig, som typ skulle kunna baka tårtor dagarna i ända, med massor av geggiga fyllningar med kokossmak och Geisha smak och ja, ni fattar...)

 
Hallon....åh....snart kan vi plocka dom bak i vår egen trädgård istället för i Icas frysdisk.

 
Julia gjorde fyra stycken dekorationshjärtan som skulle sitta i bakelserna...

 
Och ja, mamman i huset är glatt förälskad i paket.
Mest att ge...
Och barnen ger jag gärna gärna...
Så tre stycken små paket låg och väntade i vardagsrummet.
 
Hej och Hallå, är det hjärtans dag så är det!
 
 


 
 
 
Jag tror det slog lock för öronen där en sväng när storskrot öppnade sitt paket och det var det där efterlängtade setet med två sängar, bord och pallar till dockhusets ena barnrum..
Något som snälla mamma Karin varit och handlat åt mig på Ullared där det kostar en halv peng mot vanliga leksaksaffären.
Hon fick även en miljon (kändes det som) små pryttlar med grytor, drickaburkar, mjölkfkasor, små ytte pytte kokböcker mm, det också till dockhuset.
Som nu börjar kännas som ett rikitgt välfyllt hem....
Dom får snart bygga ut :-)

 
Simon låg mest och var intresserad om det skulle bli någon liten tejpbit över till honom.
Ja, ni förstår, den där katten....den där katten, han äter tejp.
Favorit är maskeringstejp men även dokumenttejp går ner. Silvertejp har han testat, gick inte hem, om vi säger så.....

 
Alice hon fick ett litet fint rött strykjärn som lyser när man stryker, det saknades till deras strykbräda...
Det ströks blusar och dockbyxor och tom en blöja...
 
 

 
Sen var det då dags!
Pappa kom hem och ääääääntligen fika!!

 
...och med sig hade han ett paket till mig.
En ny bok.
Kriminalare.
Jag läser bara sånna...

 
Ja, och så ett buldbevis på apan i familjen.
Hon som är överallt.
Och med överallt menar jag verkligen överallt.
Snart är hon uppe på fönsterbrädorna, bara en tidsfråga.
Eller på diskbänken, förundrad att det inte redan skett.
Hon släpar stolar, häver sig upp, klättrar, hämtar pallar, klättrar, drar, blir förbannad.
Kommer och hämtar mig och säger- Kå-Kå, vilket betyder Kom Kom.
Då vill hon ha hjälp upp på nåt hiskeligt högt.
För Julia barnsäkrade vi ingenting.
För Alice får vi snart göra det....
 
Kram Maja

Inga kommentarer: