tisdag 5 februari 2013

Att komma på sig

 
Inatt kom Julia tidigt och la sig intill.
Tätt tätt skulle hon ligga.
Som en ihopkrupen liten boll med min arm över sig.
Mitt i natten vaknar jag till av ett mummel från fröken.
- Mmm, jag måste ju gå in till mamma.....men...jag ligger visst redan här...
Och så la hon sig ner och somnade om :-)
 
När hon skulle återberätta det här för Jonas vid middagen  lät det så här.
- Jomen då...ja jag låg ju hos mamma, jätte nära mamma och så mitt i natten, ja kanske si s där halv fyra var hon nog så mumlade jag rakt ut att jag skulle gå till mamma men sen så kom jag på med ett mummel att jag låg ju redan där...innan mamma ens hann säga Julia lägg dig ner och somna om..
Tokig va pappa?!
 
:-)
 
Ja minst sagt och jag småfnissade där mitt i natten och somnade om intill nattvarm storskrot som doftar bebis-barn trots sina snart fem år.
Kram Maja

Inga kommentarer: