torsdag 7 februari 2013

Att ha gett Pricken sitt dop

 
Ja, här sitter han då.
Huvudpersonen under ett utav dagens två dop.
Joho då.
Två blev det.
Pricken, och Julia.
Och högtidligt som få.
Som ni ser har Pricken dopklänning i vitt och här sitter han och äter det ska dop-kaffet.
Med andra ord har han fått sitt namn nu.
 
 
Dom sju gästerna som närvarade var, från vänster:
Skrållan, Dockan, Doris, Nakendockan (har fortf inget namn), Lilla Gubben, Hunden Hundmat (han heter så ja) och så Ida.

 
En väldigt allvarlig och av stunden, tagen, Julia.
Som sakta skred in i rummet där jag stod med händerna ihop med en prinsesskrona på huvudet.
Det närmaste jag kom präst utan att häda kände jag...
Kan ju komma bakslag på sånt...
Hon skred där med Pricken i famnen, händerna som en Lucia och så sjöng vi, på hennes önskemål Blinka Lilla Stjärna.
Kändes stämningsfullt och fint.
Jag välkomnade alla, hällde upp dopvattnet i dopskålen och låtsas blötte Prickens lilla huvud efter att jag frågat Julia vilket namn han skulle få.
Bara Pricken.
Julia torkade av hans lilla huvud med rutig tygservett och jag förkunnade honom döpt i Leksakslandet, Sagolandet och det Magiska Landets förtrollade värld.
Sen sjöng vi Bä Bä vita Lamm och Bebis sov (Julia text och Musik)

 
Den kom det viktigaste.
Dopkaffet.
Det dukades fram porslin, bakelser, jordgubbar och vattenmelon.
- Det är bättre om pricken äter frukt faktikst mamma....men Pricken..använd bestick snälla Pricken...
Jag försöker och försöker få honom att äta med gaffel...men Pricken?!
 
Hon gjorde allt på samma sätt som på Walters dop.
Dom hade ingen tårta så det hade inte vi heller.
- Fast det SKA ju vara tårta på kalas mamma, fast dop kanske inte är kalas..?

 
Pics från köket där allt hände...
Och ja, jag skrev ju att det skedde två dop...för så snart alla druckit upp sitt dopkaffe så dukade hon bort och så skulle vi döpa henne.
Samma procedur som för Pricken.
Varken mer eller Mindre.
- Jag vill döpas till Julia Elisabeth, för det är ju mitt namn...
 
Det var vår dag det.
Förutom att jag har haft egentid med fika shopping och vara-ifred i några timmar på kvällskvisten.
Härliga dag.
Fantastiska torsdag.
Härliga barn.
!!
 
Kram Maja

Inga kommentarer: