söndag 17 februari 2013

Att summera helgen

 
För att göra det enkelt för mig då jag ligger efter med uppdateringar gör vi så här.
Vi summerar helgen enkelt och effektivt.
Värsta som finns är att läsa segdragna berättelser in i minsta detalj.
Så, redo?

 
Pulkaåkning, bullbak, bullfika, snögubbebygge, fått två par skidor till Julia utan granne, testade dom, gick som en dans, byggt stor, och då menar jag stor, snö-slott-fort som typ är som en mindre lekstuga i storlek, pappa J vet ni....vet aldrig när han ska sluta sina byggen i tid, se vår altan, klassiskt exempel på detta.

 
Åkt skidor, fått en gigantisk snögubbe vid matsalsfönstren som bara glor rakt in, räcker upp till fönsterrädan, har stora stenar som fötter, tänk Troll, och stora granruskor som hår, och, icke att förglömma, han röker pipa.
Bara en sån sak.
Varit på Bibblan och lånat lite böcker.
Dagens korta boktips om man gillar krim-böcker.
Ninni Schulman.
Kom ihåg var ni hörde det först.
 
 
Vi har haft Stina och Albin här som lekt, fikat bullar, jamen naturligtvis, och ja, Albin kan nu säga fler saker än:
- Åka Maja äta?!
 
 
Det har pratats och planerats två dagars tripp till Astrid Lindgrens värld i maj och iden var mer än välkommen hos Julia, om vi säger så, milt uttryckt.
 
 
Och tja, jag står nere i källaren och sorterar en väldig massa påsar med kläder skor och annat som ska säljas på Barnmarkanden om två veckor.
Märka upp, lämna in, packa upp, åka hem.
Vänta två dagar, åka tillbaka och hämta pengar.
Klart.
Fantastikst smidigt när jag inte orkar Tradera allt.
Hepps.
Helg Slut.
Nu soffan.
Over and out.
Bomtjackalack.
 
kram Maja

Inga kommentarer: