torsdag 2 februari 2012

Alice rum - Golvet måste göras om...


Som ni vet har vi lagt ner, både Jonas och jag, otaliga timmar på Alice golv.
Alla dom timmarna måste vi göra om.


Lacken var fel, den har reagerat med besten och golvet är ljust brungult och inte fint vitt.


Igår la jag på den special golvlack från Alcro som är helt transparant, den är mjölkvit när man lägger på den.
Underlaget var det slipade golvet, ek, som jag efter Jonas slipning, betsat med Alcros träbets som Colorama bröt åt oss.
Lacken sägs också vara luktfri då den är vattenbaserad.
Inget stämde.
Jag är inte luktkänslig, man blir inte det efter år med huvudet i fotokemikalier och barnbajs-blöjor.
Den här lacken gav mig huvudvärk..och nu magvärk.
För vi måste göra om allt.
Något har hänt.
Golvet är gult.
Ringde Colorama nu för att jag ville ha hit någon som tittade på det, då vi köpt deras produkter.
Dom var väldigt tillmötesgående.
Alcros representant kontaktades och han behövde inte ens komma och titta för att förstå att ngt gått fel, att lacken var fel.
(Betsen blev ju jättefin!)
Vad händer då nu?
Jo, vi får fritt låna deras golvslipar och göra om jobbet.
Slipa ner parketten, igen.
Sen får vi fritt nya produkter.
Troligen måste vi ta vax, som dessutom blir en högre kostnad totalt.
Får göra om jobbet.
Som kompensation får vi 2000 i presentkort.
Men förstå vilket jobb vi lagt ner, och måste göra om, igen.
Tillbaka på ruta ett...
Men, Colorama rekomenderas, dom har  nu ringt fem gånger, dom testmålar, testbryter bets, dom ringer och kontrollerar och vill hjälpa.

/Maja


Inga kommentarer: