söndag 19 februari 2012

Julias Rum - Lördag


Lördag och det dagliga doppet har intagits av glad skrota.

Hej hopp Lördag och jo vi håller deadline..


Dagen började med att den kvistlack jag trodde vi hade över sedan Alice tak, den hade dunstat så J fick åka till färgaffätren och köpa kvist/panelgrund.
Sen kunde jag starta.
Det fina fina trätaket grundades...


Av glad målare och denna gång med keps pga mitt nyfrissade färgade hår :-)


Mellan tortiderna bakade jag bröd och fixade utfodring av barnen.
Julias fönster fick en uppfräsckning av ny fin lackfärg "listvit" halv matt.
Tacket målades sedan två gånger med vit obruten väggfärg (ja vet, men väggfärg är finare och tätare, mindre "kritig" än takfärg...)
Totalt målade jag igår ca 400 löpmeter panel...samma mängd som Jonas under fredagen satt upp.


Medan jag höll på med det fixade J och Julia med bokhyllorna som nu var klarlackade och skulle upp


Många hyllmeter att ställa böcker på kan jag lova och alla böckerna får framsidan mot barnen.


Borrar pappa J och använder spikpistolen, då åker hörselskydden på


Fått frågan vart vi köpt dessa.
Just dessa är köpta på Jula, Julias köpte vi på ClasOhlsson, men dom finns på alla kända byggvaruhus och Järnia. (olika priser dock, och finns i grönt))


När taket var yttorrt kunde J gå på och börja med tapeterna, dom måste ju vara upp innan han kan slipa golvet...
Ni kanske tycker vi gör allt i galen ordning men för att skydda det sedan nyslipade golvet mot repor, smuts och fötter, innan det är vaxat, så måate vi göra alla moment före, dvs måla tak, för att inte sedan skvätta på nya golvet, få upp tapeterna för att slippa slita på trärent golv, måla fönstren ville jag före tapetuppsätt pga det är lättare än att behöva vara försiktig sedan mot den nya tapeten, så allt vi gör är noga genomtänkt.

Just nu söndag så håller J på att sätta sista våderna, jag fixar med annat och i em slipas golvet.
Ikväll drar jag på pigmenteringen, sen dröjer det tills torsdag innan vi kan nyttja rummet.
Kaos kaos.
Men bra bra.

/Maja

Inga kommentarer: