onsdag 29 februari 2012

Turbofart


En serie bilder som togs på tio sekunder när pyjamas-Alice var sugen på att krypa..
Himmel vilken fart, på en minut hade hon vridit sig runt några varv.


- Så här långt har jag förstått..knäna upp och så iväg..


- Eller....hmmm, här hittade jag en vit fläck jag kan pilla på en stund


- Vart kom den där bolen ifrån...


- Julia.....har du lagt den där??


- Vad sa du sa du?? Upp med rumpan och skjut ifrån på knäna??

-

- Jaja...jag testar väl igen då..

Så där håller hon på...
Far runt som en jojo, i katapult fart. Snurrar, sätter sig upp, lägger sig ner, snurrar, ålar, sätter sig upp, hoppar fram på rumpan, lägger sig, ålar sig, sätter sig...
Jag hittar henne ÖVERALLT om jag råkar blinka i sju sekunder.
Sätter jag henne på mattan i hennes rum, går iväg för att hjälpa Julia lite snabbt med något i badrummet....Vipps så är hon med benen fast under byrån...
Jonas måste verkligen förankra både klädskåp och byrå i väggen nu.
Den där ungen är överallt.

Kärlek!
/Maja

Inga kommentarer: