måndag 6 februari 2012

Måndag


Jodå, Alice kan grimasera ifrån när hon inte får som hon vill :-)

Godmorgon.
Idag kom Julia in vid 8 och kände på min panna..
- Nu äj du inte så vajm jängje mamma.


Och hennes förslag var att vi då skulle på utflykt, åka pulka och kasta snöboll.
Men idag blir det innelek, känner mig fortfarande helt väck och tung i kroppen, lite feber men lego kan man alltid bygga så det gör vi, alla tre


Alice bidrag till våra husbyggen och ladugårdar är mest att tugga på djuren och se om dom håller.


Julia står för fantasiernna, som är helt makalösa och hon bygger och bygger


Mitt i alla kan hon komma på något och rusar iväg.
Sen kommer hon..
- Ja gjömde ju dockvagnen..hejjegud mina bebisaj haj ju vaknat, fjån och me nu så ska ni få mat.


När jag frågade om hennes lunch önskemål blev svaret idag:
Choklad.
Såklart hon inte får det men ett gott försök var det.


- Ska ja pussa dig i pannan mamma?



Sen kom hon smygande med en gammal borste hon fått och skulle pensla mig i hela ansiktet och i händerna och när jag förklarade att det inuti handen, det heter handflata och på ovansidan, där heter det handrygg.
Ungen utbrister.
- Handjygg?!? Jyggen haj man ju på jyggen! Haha så tosi du äj mamma.
(tosi=tossi=galen)

Nu ska vi ha eftermiddagsmys, storfröken alias Mamma Mu är inte i fas.

/Maja

Inga kommentarer: