torsdag 16 februari 2012

Lekdag


Efter allt Namnsdagsfirande och lunch knallade vi bort i snlyran för att invänta bussen för att ta oss den korta biten till Robin och Pontus och mamma Therese...


Som även idag var så himla rara att dom mötte oss vid bussen eftersom jag var osäker på vägen...(hoppade en hållpalts bort idag..)


Alice och Julia stensov i vagnen, bussturer har en sövande effekt på mina barn...men väl framme fick Julia vakna och Alice sova vidare ute på den vindskyddade farstutrappan.


Oj så dom lekt, med bilar,kökssaker, lagade mat, sågade träfrukter, busade, och lekte med playsdoo lera


och som här, målade med fingerfärger


Therese dukade fram fantastisk mellis med frukt och grönt och bröd och fil


Sen blev det väldigt tyst....då hade dom små busarna bäddar ner sig i Robins säng och låg där och myste.

Sen kom pappa J och hämtade oss för färd hem.
Tjo.
En härlig dag, från start till mål.
Just nu är J och tränar fotboll dessutom....

Dessutom har jag redan börjat få bilder i huvudet av Alice 1 års tårta...fast det är ett tag kvar.
Jag beskyller Therese för detta som visade mig bilder från sin bröllopstårtekurs, och visade bilder på dels bröllopstårtan hon gjort och Robins doptårta.
Jisses...SÅ fina!!
Mästerverk.
Ska få låna lite utstickare till marsipanen och fått lite mousse prover att testa.
Har lite verktyg och tyllar sedan innan och jag som älskar att fixa tårtor, jag får ju puls 200 när jag ser så fina saker man kan göra själv.
Vill ni bli inspirerade så titta på min favoritblogg alla kategorier.

Nästa torsdag drar vi åter hem till Robin och Pontus för Julia har nog fortfarande inget eget rum då..

/Maja

Inga kommentarer: