onsdag 15 februari 2012

Alla Hjärtan Dagen


Alice ville ju också se fåtöljen...


Och nej, hon är inte färgkodad liksom rummet...det var alla hjärtans dag = röd.


Syskonmys innan Julia ska åka iväg på gymnastiken som hon alltid gör varje tisdag kl 17-18.30.


- Åh Ajice, du äj ju hejt fantastisk!

Syskonkärleken dom där emellan går inte att missa.


Julia gick större delen av dagen och övade allahjärtansdag pussar så när Jonas kom hem var det första frågorna.
- Vet du va de äj föj da ida pappa?
- Ajja Jättans dagen..vijj du ha en ajja jättans da puss?!?


Alice hon pussas också, ofta och gärna...och helst så slabbigt som möjligt.


Julia övar styrka innan hon sticker...Gymnastikkläderna dom tog hon på sog redan efter mellanmålet vid tre..
Hon älskar sin gymnastik och alla hinderbanor.


Gardinerna har åkt upp...det är Julias gardiner som fått flytta in hos Alice och i Julias rum blir det nya.


Alla Hjärtans Dag var det ju..och pappa J hade med sig en överaskning till Moi när han kom hem.
Presentkort på skönhetsfabriken...dom har ju hyst in sig på Clarion Post hotellet han varit delaktig i under så många år så dit ska jag och lyxa till det med något jag annars inte skulle unna mig.


Av mig fick han inte något så exklusivt men väl ett med eftertanke.
Jag hade ramat in den fina tjocka inbjudan han fått från Bindefeldt inför Hotell Post invigningen.
6 år höll dom på...Förtjänar väl en inramning :-)

Onsdag idag och körschemat för tors-söndag är fixat av herrn.
Om ni såg allt vi ska göra på fyra dagar hade ni baxnat men det ska nog gå.
Deadline med Julias rum är högst en vecka, allt för att hon inte ska bli av med sitt rum för länge.
Men snart tar jag och barnen en skogsutflykt med matsäck.
Sen ska vi röja rum.

Kram Maja

Inga kommentarer: