onsdag 29 februari 2012

Snörvel

Här har vi host och snorpapper stuga.
Julia hostar och snorar, Alice snorar, jag hostar och har huvudet i ett skruvstäd.
Jag har aldrig ont i huvudet, men nu....Gah!
Igår fick Julia vara hemma från sin älskade gymnastik stackarn, som hon längtat, men har man hosta snor och begynnande feber så får man stå över.
Istället höll vi till i hobbyrummet och lekte med nya leran, klippte saker och lyssnade på Bamse och alla hans äventyr.
Vi bakade bröd och svor ve och förbannelse över den där tumlaren som bara  slutar funka mellan varven och när jag står med två nytvättade maskiner tvätt...och måste hänga dom...
Saker som annars lätt som en plätt bara på en nanosekund slängs in i tumlaren, då får jag spader.
Jag har egentligen ingenting emot att tvätta....bara maskinerna fungerar som dom ska.
Jonas fick agera mekaniker och nu återstår det att se om tumlaren håller måttet, för om tio minuter ska den få sig en omgång tvätt och köra...

Fånga osndagen ska vi göra.
Ikväll blir det storhandling med båda barnen och sambon samt ka ner till Resia och sätta sprätt på ett presentkort som legat i lådan på tok för länge och går ut på lördag.
Stuga ska hyras i Danmark i dagarna sju, härligt!

Kram Maja

Inga kommentarer: