måndag 20 februari 2012

Gunga är livet!


Jag kan nog med bestämdhet säga att detta var Alice första gungtur och tjo vad det var livat.


Som hon skrattade när Julia puttade och sjöng för full hals.


Byssan Lull och Ekorrn var repertoaren.


Annars har vi mest druttlat runt idag.
Myst massor, läst massor, uppkrupna i den röda fåtöljen i Alice rum, och plöjt bok efter bok.
Julia älskar bokhyllan, hon ser alla böcker och kan välja fritt.
Vi har målat tavlor och fixat.

När hon hjälpte mig att hänga tvätt hade hon härliga resonemang.
Eftersom tumlaren, igen, trilskas måste all tvätt hängas.
Julias uppgift blev att klämma fast alla sina trosor och strumpor på torkhängaren.
Hon berättade hur man skulle hänga, varför och hel massa andra saker.
Allt luktade gott och allt var gulligt.

Ja, den här måndagen gick i ett rasande tempo men vi har haft det jättemysigt.
Ikväll måste jag gå över golvet igen en andra gång.
Jag är så less på det så jag spyr men Mister Miyagi hade blivit stolt över mitt Vax on, Vax off...

/Maja

Inga kommentarer: