söndag 5 februari 2012

Alice Rum - Vaxad


Igår la jag på det första lagret pimenterad vax från Osmo.
Svårt att få det jämt fördelat med hand och armkraft på någon som har armar stora som sparvar.
Moi.


Nu när jag tidsenligt kan lägga på lager nummer 2 så är vi tveksamma.
Det kanske räcker så här...
Har lagt in lite lister och tyger för att få ett hum om slutresultat men attans vad det är svårt.
Kör vi två lager i Alice rum, måste vi göra detsamma i alla rum.
Tidsfråga (två lager tar dubbelt så lång tid pga torktiderna på minst 18 timmar)
 samt kostfråga, och såklart tycke och smak.

Idag känner jag dock inte för att måla något alls...
Jag som alltid vill måla nåt, men vaknade frusen och konstig och nu har jag feber och fryser som en tok och helt vissen och avtrubbad.
Pappa J och Julia tog en resa till Jula och köpte penseltvätt åt Moi medan jag tog en värmade långdusch.
Lillskrot kämpar med krypandet, och nu bygger storskrot och J en fågelholk i snickeriet.
Jag ska vaxa tröskeln som Jonas slipat ner...men det är nog allt.

Back imorgon.
/Maja

Inga kommentarer: