tisdag 14 februari 2012

Stora Staden och Klippet


Julia var superredo att åka buss till Stora Staden där jag skulle få mig en klippning.


Hon var mycket noga med att jag här dokumenterade att hon skulle ta med sin lilla rosa kaninväska hon fått av farfar och Gunilla...I den hade hon lagt ett måttband och två små figurer.


Sen skulle hon hålla utkik efter när det var dags att gå till bussen...
Vilket inte var förens halv ett så innan dess hinner man alltid med fix tris och tidig lunch, packa skötväska med alla saker som ska med.


Båda barnen somnade på bussen och sov den korta promenaden fram till frisören Made By där jag via en Deal köpt mig en klippning inkl färgning och slingning. (1/3 av ordinarie pris, yey!)


Dom här tjejerna, våra tjejer, dom är så helt fantastiska när dom är med (dvs jämt)


Glada, pigga, och finner sig i situationen.


Här satt Alice, när hon inte satt i mitt knä och tjattrade.


Julia hon satt här och fikade på bulle, medhavd smörgås och Alice majskrokar :-)


Eller så ritade hon...
På deras toalett hade dom ljuslyktor med tända ljus, åh det är fint tycker Julia och ville gå och titta ofta.
Tjejerna som jobbade där visade henna allt hon frågade om.


Mamma med ännu en färg pålagd i håret...
Och Alice som älskade att sitta framför den stora spegeln där hon kunde vinka till sig själv, eller erbjuda spegelbilden sin napp :-)


Julia hon tog för sig, i rummet bakom henne fanns schamponeringsstolen och där dom blandade färger och oblyga Julia frågade och frågade och dom visade och visade.


Helt plötsligt börjar det snöa utanför fönstren och det var roligt tyckte fröken och som krydda på moset gick spårvagnarna förbi precis utanför, spännande att titta på för en 3,5 åring.


Efter två timmar var vi klara, då hade både Julia, Alice och frisörerna visat sin bästa sida.

Jag hade blivit klippt och färgad.
Jag hade hoppats på slingor men jag är kolsvart i botten och det hade krävt avfärgning för att slingorna skulle ta och det ingick inte i dealen.
Istället behölls min längd på håret och formen bak, men hon klippte upp en aning för att få fyllighet, dom 4 cm utväxterna med hår får växa till sig, men jag fick en bottenfårg som var mörk chokladbrun och ovanpå blev det två omgångar med dels en ljusare brun och en rödare..
Fast i mitt svarta hår blir det bara skiftningar i olika bruna/mörka toner men det känns bättre än innan och det känns och ser fylligare ut.

När vi var klara mötte vi upp pappa J för att åka med honom hem och den långa styling hon gjort i mitt hår, föööööönat länge, den bara försvann i det blöta snövädret från himmlen...
/Maja

Inga kommentarer: