fredag 10 februari 2012



Jodå, jag fick med mig alla skrotarna ut i det fina vintervädret.


Men det var svårt att ta sig till postlådan eftersom hon höll krampaktigt i Pricken i sin åkpåse.


Grenar hittades...och skulle dras upp.
- Kan du dja upp den mamma, ja behövej den.


- Så dä ja, nu fåj du dja mig tijj veden...sen kan vi jägga den på pujkan.


Sen gick färden fyra varv runt garaget innan vi fyllde pulkan med ved...som Julia drog, starka tjej!!


Eftersom Alice bara sov och sov så gick vi på upptäcksfärd i skogen bakom oss. Vi hittade massa djurbajs, massa spår och några kottar, som Julia promt skulle bädda ner på varsin stubbe under snön.


- Titta mamma, vijken fiiiiin kotte ja hittade va!!


Sen hittade hon tre stycken stubbar som alla bildade perfekta pallar och fikabord så nu har jag lovat att vi ska fika där en annan dag.
Perfekt för solen låg på jätteskönt!


-Oj mamma, gjenejna satte snajskank på mig igen..hihi...

1,5 timma blev det ute med rödmosiga kinder och pigga ben.
Nu inväntar vi pappa om några minutrar så han kan tända oss en brasa.

/Maja

Ps, alla foton tagna med mobilen....

Inga kommentarer: