lördag 4 februari 2012

Korv och bröd på pinne.


Medan pappa J slipade golvet så fixade jag och Julia fikakorgen som skulle med oss ut i dom 18 minusgraderna som temperaturen visade.

Vi gjorde pinnbrödsdeg med jäst...trots att jag tog halva receptet så räckte degen till 10 grilkorvar och vi snålade inte :-)


Påpälsade i lager, på lager, på lager, på lager, på lager så gav vi oss ut, Alice låg också hon i lager på alger nerbäddad i vagnen...



Engångsgrillen tänd


Lite pulka, lite sandlådelek, lite chokladbolls-ätning


Puss i solskenet


Smack Hjärtat


Oboy värmde gott denna dag men det räckte nästan att man bara hällde upp den så blev den kall


Julia väntar på korven


Som fick ätas på spett och doppas i ketchup


Pappa J åkte på korv-vakten.
Kan ju säga att jag gjorde ett nybörjarmisstag.
Att lägga korv invirad i mumsig fluffif pinnbrödsdeg på grillgaller, var inte ett smart drag.
Det smartaste hade varit att grilla dom över elden på spetten.
Men, nu vet vi det.
Och nästa gång kanske vi grillar inne i öppna spisen istället för det var allt hiskeligt kallt, trots alla våra kläder.
Men mysigt, det var det!

På eftermiddagen så har jag lagt första lagret av den pigmenterade vaxen och hejhå, det var svårt.
Jäääääätttesvårt.
Många moment.
Stryka på tunt, skura in med circelrörelser med skurklossen, torka av överflöd...
Tog sin tid.
Om ca 18 timmar lägger jag andra lagret.
Efter 18 timmar till lägger jag hårdvaxoljan.
Sen ska det härda i några dagar.
Sen kan vi flytta in sakerna.
Men Alice, hon får nog sova i vårt rum ett tag till...åtminstone tills jag slutat natt-amma.

Nu blir det schlager för hela slanten.
Startfältet hade min schlagerkunnige sambo koll på :-)
Så blev han ju Master Of Music också.

Kram Maja

Inga kommentarer: