torsdag 9 februari 2012

Dagen

Vart tog dagen vägen?
Tyckte vi startade lagom tidigt, Julia vaknade tio i åtta.
Sen har det gått i rasande fart och vi har inte stuckit näsorna utanför dörren.
Bitande kallt, trots att minusgraderna inte är så farligt många.
Jag och storskrot har hållt till i hobbyrummet och målat och pysslat.
Ibalnd ihop.
Ibland hon med något och jag med något.
Hon har hjälpt mig lägga in tvätt i maskinen, på egen begäran och vi har haft sångstund så jag tror att stämbanden gått av, men roligt var det.
Pricken har skadat benet i en "ojycka" så han är omplostrad och vi tränar cykling varje dag, så även idag.
Hon har hjälpt mig att göra lite barnmatsburkar åt Alice (pasta, grädde, falukorv, kokta färska tomater, oregano och fett).
Vi har det bra vi :-)

Alldeles nyss så kom hon frågande.
- Mammaaaaa.....
- Ja hjärtat?
- Vet du, ja tyckej så mycke mycke mycke om koj (kor).....fåj ja se jite på fijm?
- Det kan du faktikst få Julia.
- Så bja, då vijj ja se Mamma Mu...föj ja jijjaj ju koj.

Så nu myser vi, Alice sover em, Julia kollar Mamma Mu och jag myser med hjärte-barnet som luktar ängel i håret.
- Tack för att du finns Julia.
- Tack säjv mamma...de va så jite.
:-)))))))

/Maja

Inga kommentarer: