måndag 20 februari 2012

Julias Rum - Golvet

Himmel så mör och trött jag är i kroppen idag.
Kan nog, utan att ha frågat Jonas, säga att han är detsamma.
Vi har kört hårt i dagarna tre.
Och vi höll deadline och idag åker slipen tillbaka.
Vi är dock inte klara och inflyttningsbara i Julias rum.
Det tar minst 5 dagar till med härningstider.

Dagen började ju som sagt igår med att J satte upp resten av tapeterna han inte hunnit på lördagen.
Vid två tiden började han slipa golvet och då tog jag tjejerna och åkte till Ica.
Strax efter fem tiden var han klar och då började min andel.
Dammsuga minutiöst noga två gånger, bort med allt slipdamm.
Det blev lite avbrott när barnen skulle nattas men halv nio var jag klar med pigmenteringen av golvet.
Men det blev inte alls lika fint som i Alice rum.
Den här slipen var sämre än den vi hyrde sist så jag måste gå på ytan en gång till lite tunt med pigmentet, vilket förlänger arbetet med minst en dag.

Mör som en kroknad tulpan efter att ha penslat ca 400 meter parkett för hand, stående på alla fyra eller framåtböjd blev det soffläge, smörgås, te och film..

Att vi har slitit som bara den är en underdrift, det vi gjorde med Alice rum på dryga två månader gjorde vi i Julias rum på tre dagar.

Att det skulle gå visste vi eftersom en stor del av projektet är våra två barn.
Dom där underbara sakerna som anpassar sig fantastisk och där den stora av dom hjälper till där hon kan och vill och den lilla mest bara är glad och road av att titta på.

/Maja

Inga kommentarer: