onsdag 3 oktober 2012

Att ännu en dag se regn

 
Det regnar mest varje dag känns det som.
Och då lockar varken lekpark eller skogsutflykter.
Julia frågas varje dag vad hon önskar göra och jag berättar vad jag tänkt att vi ska , eller kan , hitta på.
Igår regnade hela dagen bort så vi myste inomhus och lekte fotografer.
Ni ska få se.
Vet ni hur svårt det är att få med en fotoglad unge och en unge med spring i benen, på samma foto.
Jag ska göra svart vita förstoringar till vardagsrummet nämlich.
Därför dröjjer det innan ni får se hela vardagsrummets vinklar och vrår.
Jag vill ha det klart, så klart det kan bli.
 
Hur som haver.
Jag tror jag tog 200 foton.
Och dom är hur galna som helst men om jag kan använda några till förstoringar vet i katten.
Eller så gör jag det, bara för dom är så himmelens dom.
 
Tisdagskvällen åkte Julia på gymnastik som vanligt och det nya igår var att föräldrar inte fick hjälpa till med sina barn utan barnen gjorde stationerna själva och varje föräldrer hade sin egen station och hjälpte dom som behövde.
Vilken utveckling.
Detta är tredje terminen Julia går.
Och det är inte den sista....
 
Regn utanför rutan men idag trotsar vi det.
Vi känner oss trotsiga idag nämligen, jag och tjejerna.
Vi ska pälsa på oss i regnkläder och mössa.
Ta promenaden till skogen några hundra meter bort, ta med oss varm oboy och smörgås och vårt mål är att hitta fina fina spretiga grenar att sätta i vaser, plocka in naturen.
Leta röda löv, låta dom torka och göra vackra hösttavlor.
Julia vill ha glitter på sina löv sedan.
Tack mormor för alla jordens glitterpennor du kom med en gång, dom är snart slut, allihop.
Vi har nog förbrukat halva jordens glitter-penne ranson tror jag.
 
Fånga Dagen.
Ta paraply.
Kram Maja

Inga kommentarer: