fredag 19 oktober 2012

Att knappt fått en blund

Himmel.
Inatt har det varit ett fasligt springande, eller tipp tapp tassande mellan rummen.
När jag varit inne hos Alice 18 (!!!!!) jodå, a-r-t-o-n gånger, så slutade jag räkna och gick några vändor till.
Hon har suttit där och ropat mamma och somnat när jag återigen stoppat om och strukit lugnande på kinden, vaknat igen, satt sig upp och ropat och så har det hållt på, mellan 23 och 04.
Däremellan var det, är det, en väldigt hostig och hals-slemmig Julia som velat ha tröst, kramar och en snuten näsa.
När alla äntligen där vid fyra snåret verkade ha kommit till ro och somnat in, jamen då började katten gå och jama och ville ut...
I det läget är jag så trött så man blir gråtfärdig för mindre.
Putt Putt och väcka Jonas för då fick tusan han göra en insats och släpps ut skrället...
Strax efter sju kom en liten tassande smygande Julia med kudden under armen och mamma-gos i sinnet.
Dom där barnen, mina skatter, kärlek all over.
Nu kör vi mys fredag och kurerar barn-näsor.
Imorgon är det Skogsknytte och jag har en massa fina bilder att visa er från vårt tre dagars besök :)
Kram Mamma-trötter

Inga kommentarer: