måndag 29 oktober 2012

Att ha en mamma Julia dag

 
Igår hade jag och Julia en alldeles alldeles egen liten dag halva dagen.
Och vi gick på bio, Lilla Stadens alldeles egna lilla mini SF och såg.
 
Åh den var fin den tyckte Liten och Stor.
Svenska rösterna med Shirley och Sarah och deras sång gjorde att vi satt som ihopkurade ljus och mös i nästan 1,5 timma.

 
Dagens val.
Varmt klädda.
Minus grader och jag körde bil.
Yeajh!

 
På bio får man dricka festis (och kissa före...)

 
....och äta en hel drös med chokladlinser som är Julias absoluta favorit.
(Smarties)
 
Det var mysigt det där.
Att gå på bio bara så där.
Hon och jag.
Hon gick där och höll min hand och fick mig att hela tiden lova att inte släppa.
- Mammor måste faktikst hålla sina barn i handen!
 
Sen satt vi där i biomörkret och ungen är helt betagen i allt som sker framme på den stora duken.
Så kommer den där lilla handen krypande och vill hålla.
Sen kommer huvudet.
- Mamma, nu fick Tingeling en syster.....det har jag med!
- Mamma, jag älskar dig....det här gör vi om.
 
Sen bion var slut och vi lagt tillbaka den där smarta sittkudden som mini-barn kan sitta på för att se bättre så gick vi en liten tur på Lilla Stadens mini centrum och vidare mot ica.
Vi hade en bra dag vi..
Det hade nog pappa J och Alice hemma med, fast hon hade visst saknat oss och stått och ropat
på oss vid grinden det lilla livet.
Hon säger Julia så här:
Jijjia.
 
Det var svårt att somna igår för Tingeling-tittande fröken.
Tror det var massor av intryck som inte ville landa i ro.
Så jag låg hos henne tills hon somnade.
Så fick hon ventilera sig lite.
Om Älvor, Snöugglor och gnistrande vingar.
 
Gå och se den.
/Maja
 

Inga kommentarer: