måndag 22 oktober 2012

Att ha kärlek

Igår hade jag sällskap utav Julia nere i hobbyrummet medan jag försökte få ihop det där överdraget...
Hon pärlande, målade en fantastisk tavla jag vill rama in och så lekte hon med alla plast-ladugårdsdjur jag köpt som ska bli ett julgrans projekt i guld...
Hon satt där och resonerade och berättade och frågade om nålar, trådar och om mormor var slarvig med nålar när jag var liten (?!?)
-vet du mamma, jag har så mycket kärlek i kroppen, jag har kärlek till alla djur, alla barn, alla mins dockor, och till alla mina kompisar, och till Adam (hennes kompis och vår granne)
Strax före vi skulle gå upp ser hon ett flygfä på sitt skrivbord.
- mamma!!!!!! Det kryyyyyyyper nåt här, ett läskigt djuuuuur!!!
- vifta lite med handen så flyttar det på sig..
- nääääää det kryper upp på väggen, jätte läskigt!!!
Jag tittar, en liten flygmyra såg det ut som, lever dom än?!?
Men, jag säger att Julia, du hade ju kärlek till alla djur då kan jag ju inte döda det?
- jo mamma det har jag men INTE till småkryp som klättrar på mitt skrivbord!!!

/Maja

Inga kommentarer: