tisdag 2 oktober 2012

Att visa lite










 
Det tar sakta fart framåt det där rummet.
Det är mycket jobb man inte ser som gjorts.
Det tråkigate var lister och måla fönster, fast man ser det ju, att det blir skillnad.
Spika ny antennkabel var trist, men behövligt.
Lite nya mjuka kuddar är det senaste min symaskin gjorde igår.
Skåpet är sågat i, målat på, lister är ditlimmade och nya knoppar har det fått.
Kuddar har fått korgen och Ljusstakar i fönstren och krukor har sprayats svarta.
Vi saknar en matta vid bokhyllorna, och så ska det där randiga tyget bli ett fåtöljöverdrag.
Man får liksom en käftsmäll av det när man kommer in i rummet.
Det kommer bli helt omöjligt att vända bort blicken, den bara kommer stå där och skrika
- Här är jag, sätt dig i mig.
Helt omöjlig att undgå.
Förhoppningsvis blir det bra....
Vi letar efter en snygg möbel som kan göras om till boxer/video och Dvd spelar-gömma.
Ett satsbord i hörnet ska letas efter på loppisar för rätta känslan.
Och klar, blir man det?
Men nu får ni iallafall se lite....
Jag ska visa hur skåpet kom till, jag lovar.....

1 kommentar:

Mariah sa...

Så himla fint! Jag är väldigt nyfiken på att få se hela vardagsrummet när det är klart.
kram