fredag 26 oktober 2012

Att sätta fyr

Vi hade varit ute, vi frös ända in till märgen.
- ska vi sätta fyr i spisen, säger Julia, för så säger dom på Bamse och denna morgon hade hon frågat vad det egentligen betyder.
- mamma är ju inte så bra på det men jag kan prova.
- man ska alltid prova, säger kloka Julia och so we did.
Varm Oboy i våra muggar och fredagsmysiga men ingen brasa...
- ska vi mysa ändå, sätta oss i fåtöljen och bara prata?
- Ja-aa det kan vi väl, säger kloka Julia.
- mamma, visste du att efter fem kommer sex?
- Jaa..?
- jag menar, att när man fyllt fem så fyller man sex.
- jaha, ja det visste jag, fast först får du vara fyra ett tag är du snäll.
- har du också fyllt sex år mamma?
- mmm, först var jag ett, som Alice, sen blev jag två och tre och fyra..
- som jag!!!!!!!
- precis Julia, som du. Sen blev jag fem sex sju och .....
- tills du blev 98 som nu?!?

/ Maja

Inga kommentarer: