tisdag 2 oktober 2012

Att visa före och efter

 
Skåpet såg ut så här före....
Eller egentligen inte så från början heller för egentligen om man ska vara petig, så är det ett bok-färgat skåp från en gammal Ikea tid.

 
Men nåväl, sedan jag gjorde om det sist så såg det ut så, med tapet och långa silver handtag,
Jag strippade den och slipade lite.
Inte mycket....jag gillar inte underarbete.
Liksom.

 
Sen åkte vi till AbiTrä och tittade ut dekorlister...
Då behövde jag lite hjälpa av Jonas sen, att hantera gersågen.
Den är stor och läskig.
Manlig så där.
Han blir glad om han får göra sånna saker, så det fick han.
 

 
Sen måttade jag in dom och förbrukade väldgt mycket illadoftande och yrselvarnings framkallande lim för att få dom på plats.
Trixigt som Julia skulle sagt,
Listerna var långa och ville liksom ligga lite bananformade.
Jag fick gå och pilla lite på dom hela kvällen under tiden limmet fixerades.

 
Sen började det roliga.
Grunda en gång och slutmåla två.

 
I min favorit Pekingsvart, vad annars?

 
Borra nya hål för knoppar och få dit lite tingel-tangel toffsar.
Nu tror jag att jag ska måla insidan för helt plötsligt är den lite skabbig när utsidan blev så fin...
 
Ni ser.
Ingenting är omöjligt.
Bara man har lite gamla möbler man tröttnat på.
Lite nära till en färgaffär.
Lite fantasti.
Lite tålamod.
Och två väldigt snälla och behjälpliga barn.
och såklart en gersåg.
Såklart.
och nån som kan sköta den.
Men annars så...
Omöjligt är det inte.
Det är inte ens dyrt.
Skåpet blev som nytt för 120 kr.
Om vi inte räknar med ringel-tangeltoffsarna då.
 
/Maja

2 kommentarer:

Mariah sa...

Nu blev jag väldigt inspirerad......skall ju fixa till Nortons skänk och känner väl till Abiträ, det blir nog en tur dit för lite listverk.

Kram

Flickornas Mamma sa...

Jag messar dig :)))