lördag 27 oktober 2012

Att få fullpott i hjärtan

 
Märkte ni vad kallt det var igår.
Vi pälsade på oss fullt och tillbringade en stund ute.

 
- Mamma, mamma, ropade Julia.
- Jag har hittat ett ishjärta!!
Och vilket fint hjärta det var, helt format i en spade under natten...

 
Det där hjärtat begravdes under gruset så det inte skulle smälta...

 
Vårt stora uppdrag ute var ju att få upp dom kastanjehjärtarna som Julia gjorde häromdagen.

 
Vi spikade, Julia klippte snören och knöt och höll tumstock och var den som bestämde vart dom skulle sitta.

 
Det var inte jordens lättaste kan jag lova, för den som vill föröska själv.
Jag tror, så här i efterhand, att vi skulle trätt kastanjerna på trippla ståltrådar för lite mera styrsel, för det var svårt och trixigt att få dom hjärtformade.
Men, nu hänger dom där, inte snyggelisnygga men gjorda med så mycket kärlek.
Och, som Julia säger, nu vet alla som kommer hit att vi älskar dom.
Det ni.

 
Även köksfönstret fick sig lite kärlek, den gjordes mindre och var lättare att hålla styr på när vi satte fast den på en blompinne..

 
Men, efter den där stunden ute, där vi även gick ett besök till grannhuset, så var det fruset ända in till märgen och då var ju kroppen sugen på varm choklad.
- Mamma....jag tycker vi ska ta sån där biscotti också, det säger iallafall min kropp.
:-)

 
Kallt ute, värme inne.
Utombords och inombords.
Kluriga frågor ställdes som önskade svar.
Ords betydelse och vad saker är.
Det ryms mycket frågor i en fyra åring.
 
Kram Maja

Inga kommentarer: