tisdag 11 mars 2014

ÄNNU ETT KALAS


Vi har förutom det överraskande 40 års kalaset och vårfeelings-utomhus fika under helgen även klarat av ett 2 x 6 års kalas för dagiskompisarna A och S.

Kalaset gick av stapeln i gymnastiksalen på närliggande skola och det är tacksamt när hela avdelningen är bjuden med sina 23 barn, plus några stannande föräldrar.

Hinderbana, ballonglek och dansstop.
Bra ingredienser för kalas tyckte Julia när det dukades upp med korv och bröd och pizza ute i omklädningsrummet, eftersom man inte får äta mat i salen.








När jag frågade Julia om hon skulle vilja ha sitt i sommar stundande kalas på samma sätt blev svaret:

- Nej mamma, jag vill faktiskt bara bjuda tio stycken av mina vänner och jag vill att vi ska vara hemma.
Jag vill ha lila ballonger och skattjakt och helst utomhus.

Jag måste erkänna att jag blev glad för svaret för är det något jag älskar så är det att ordna med barnkalas och det hemma.
Pynta, fixa, pilla i evigheter med dom små detaljerna.
Göra det speciellt och fint och massor av pom-poms.

Men kalas är härligt och man får sig en pratstund med dom andra föräldrarna eftersom vi nästan alltid är samma som stannar kvar :-)

Kram


Inga kommentarer: